Livet är en goody bag

Det bloggas dåligt här. Här kommer ett litet åtgärdspaket innehållande smaskigheter som mitt första svenska besök, goody bags av varierande kvalitet, ett par nya stövlar och lite ny design. Allt inslaget i ett skotskrutigt band med rosett på toppen.

Förra måndagen, sent på kvällen, landade fem utarbetade men glada klasskompisar från Sverige och det blev ett kärt återseende. Vi ägnade veckan åt mysiga aktiviteter som shopping (jo, de gillade också utbudet här i stan, svårt att låta bli), bröderna Coens nya film Burn after reading på bio, inspirerande museibesök och parkpromenad i West end, afternoon tea på the Willow Tearooms och italiensk middag, för att nämna en del… De fick uppleva det fantastiska skotska vädret; klarblå himmel ena dagen och dagen därpå den värsta stormen sen vi kom hit, många trasiga paraplyn blev det. Är nu inne på mitt tredje sen jag kom. Naturligtvis blev det en himla massa snackade också, som sig bör ;) Ändå kändes de fyra dagarna väldigt korta! Men det är ju det där med relation tid och hur kul man har. Fick hjälp med diverse saker av de besökande vännerna; Anna berättade om infon de fått examensarbete, det är ju dags i vår. Vi kunde konstatera att en fjärdedel av GDK just då befann sig i vårt vardagsrum; vårt eget kollektiv, de besökande tjejerna och så inbjudna Björn och Johan. Utöver det hjälpte mig Anna även med att få upp den lilla bilden överst på sidan, vilket jag iaf tycker gör att den ser lite hemtrevligare ut. Tack Anna! Sandra bidrog med annan livsviktig kunskap; hur man ska sköta kaffemaskinen! Åh, äntligen får man till gott kaffe. Har inte lyckats lika bra som Sandra än men övar flitigt ;) Om jag hade varit så snäll i år så att jag hade fått julklappar så hade jag önskat mig en kaffemaskin i julklapp. Vill bli mästare på latteskum…


Hela gänget söta klasskompisar på besök från Sverige

 
Josen in löv. Sista kvällen åt vi en god italiensk middag.


Förra helgen gick i Goody Bagsens tecken. Både lördag och söndag var det mässor där de första besökarna fick en goody bag vilket var tillräckligt bra anledning för kollektivet att ta sig upp i någorlunda tidig timme. Lördagens mässa på the Lighthouse var min favorit; blandning av second hand och hantverk, folk är verkligen kreativa! Fick en massa bra det-där-kan-man-göra-själv-idéer. Lisa och Marica, ni skulle varit med… Det var också där vi fick den bästa goody bagen. På lördagkvällen skulle vi bara gå ut för en drink på en bar vi fick syn på tidigare på dagen men det slutade med att vi dansade oss svettiga till jättebra musik i the Lite bar ett par kvarter från vår lägenhet. Spontanitet blir ofta bra!


Lördagens goody bag. Massa bra prylar till pyssel-/skolprojekt!


Så var det de nya stövlarna ja… Har letat efter såna sen jag kom hit ungefär men har haft höga krav; de ska passa till både byxor och klänning, till vardag och fest, funka att gå långt i men ändå vara snygga. Alla dessa egenskaper i ett enda par stövlar alltså. Nu har jag hittat dem! Svarta och innehavare av alla ovan nämnda kvaliteter. Dessutom med 10% rabatt eftersom jag hittade yttepytte skönhetsfel.

 


Så var det ju det där med fingeravtrycken för att ta sig in. Idag är det den andre november och från och med igår är nycklar överflödiga. Som tur är funkade vår luriga plan med att ”våra pojkvänner” också behöver registrera sina tummar. Pauline skrev in sig som Jackie (Julias pojkvän Jacob, hehe…) och Michal ska efter helgen utflykt till Paris registrera sina efter att ha spelat min pojkvän hos hyresvärden tidigare i veckan. Vi är med andra ord bara 2 tummar kort nu men det ska vi nog klara!

Kommentarer
Postat av: Majsan

För er som inte visste det så är Anna världens bästa!!! Så det så!

2008-11-02 @ 17:20:49
Postat av: Maljo

Hej Anna! Vilka fina stövlar du hittade till slut - det lönar sig att vara kräsen! Och vilken kul goody bag... jag är lite avundsjuk, Kram kram!

2008-11-03 @ 21:16:09
Postat av: Lill gryta

Först, Majsan vi vet att Anna är världens bästa. Efter mig alltså. ;)

Sen Anna de där stövlarna passar nog mig också så tro inte att du får ha dem för dig själv när du är hemma igen. :)

2008-11-03 @ 23:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0