The Fringe och internationella vänner

Ja nu gick det inte så lång tid mellan inläggen, men det händer ju så mycket här i Glasgow ;) Tiden rusar och det är nu inte alls lång tid kvar här i Skottelandet. Det är klart det ska bli kul att komma hem men jag trivs väldigt bra här. Är så glad att jag fick åka hit!

Så vad är det då som har hänt senaste dagarna? Något mycket trevligt hände i torsdags kväll. Vi fick mail i tisdags om att alla internationella studenter på campus Ayr var välkomna på middag på en restaurang här i Glasgow. Alida, Pauline och jag tyckte det lät som en strålande idé och hängde med. Det började med att vi tre och Robert (som är lärare på Digital Art och kontakten mellan universitetet här och med LiU hemma) tog en fördrink medan vi väntade på gänget från Ayr. Han är inte ett dugg svårpratad och timmen gick fort innan vi gick vidare till restaurangen Roastit i West End. Där väntade ett helt gäng utbytesstudenter, vissa känner vi lite andra hade vi inte sett förr. En trevlig och god middag blev det. En av lärarna envisades med att vi skulle byta platser efter varje rätt så att vi fick prata med fler och det var ju faktiskt kul att hinna med både skottar, kanadensare, irländare, tyskar och fransmän på en middag… Synd bara att den inte var i början av hösten, nu ska vi ju alla snart åka hem igen. Men vi har planer på att dra med allihopa till skridskobanan som öppnade idag på George Square och därefter bjuda på glögg hemma hos oss.


Ett helt gäng glada utbytesstudenter efter en trevlig gratismiddag i West End.


Igår gav jag mig själv utegångsförbud för att ägna mig åt intensivt pluggande och inte falla för stadens alla frestelser. Idag är det ungefär samma sak men jag var ute en sväng för att gå till frisören. Ganska intressant upplevelse; frisören pratade med så mycket dialekt att jag bara förstod hälften, föningen tog minst en halvtimme (varje strå är superfönat!) men framförallt; jag har lugg! Det har jag inte haft sen jag var liten…… Kanske ska förtydliga att jag bad om det, inget jag fick som en shockbonus när jag satte på mig glasögonen ;) Väldigt ovant känns det, inte helt säker på vad jag tycker om det än men kollektivet har gett snälla kommentarer iaf. Misstänker att det kommer bli svårt att få full effekt på ögonbrynsrynket som annars är så effektivt på åtminstone mina systrar. Ni får helt enkelt kolla på bilderna och skaffa er en egen uppfattning.


Före och efter nya luggen.

Alida och jag avstår från utgång ikväll, alla de andra har besök från Sverige och ska ut clubing och vi är medbjudna men ska fortsätta pyssla. Bokprojektet har utvecklats mycket de senaste två dagarna och slutet på det är nära. Har satt egen deadline imorgon kväll men jag ligger rätt bra till så Alida och jag ska unna oss en sväng ut till stan imorn, troligtvis med en liten promenad till Habitat… Vi får se om det blir några tekanneformade julkulor, det ska nämligen finnas där. Ta hand om er.

Kommentarer
Postat av: Primus o. Linus

Vi tycker att du blev tuff i den nya frisyren men framförallt anletsdragen och leendet blev mycket bättre efter frissa-besöket!

2008-11-23 @ 12:22:31
Postat av: Lill gryta

Yess ögonbryns tricket borta!!! Skönt med en jul utan det ;)

2008-11-23 @ 14:36:01
Postat av: johanna

Snygg frippa! Jag ska till frisören i morgon, får se om det kan bli lika bra som för dig. Ta hand om dig och njut av tiden! Kram kram

2008-11-23 @ 15:20:35
Postat av: Majsan

UNDERBART!!! SÅÅÅÅ SNYGGT!

Nu vill jag oxå ha lugg!!!!

2008-11-23 @ 20:52:32
Postat av: anna

Hej Snygging! :)

2008-11-23 @ 21:37:29
URL: http://blogg.filipsdotter.se
Postat av: Karin

Mitt Gryn är alltid snygg, men undrar om du inte blev ÄNNU snyggare nu!!! Må Skottarna hålla sig borta några veckor till nu bara.....

2008-11-25 @ 11:18:44
Postat av: Anonym

Det blev jätte fint Anna! Härligt att du vågade! Tusen tack för grattiskortet. Såg ut som om du målat kortet själv? Super fint! Det var den mest personliga hälsning och kort jag fick. Tack! :)

2008-11-25 @ 19:14:22
Postat av: maljo

Jättefint med lugg!!!

2008-11-26 @ 14:30:43
Postat av: Millapilla

Du är världens sötaste alltid!! Undrar dock hur fräsch du kommer va efter tiden hos oss...=))

2008-11-27 @ 16:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0