Snabbuppdatering

En litet och kort inlägg kommer här, bara för att det ska hända något alls här på bloggen ;) Imorgon är det dags för första lektionerna i Ayr så det blir tidig uppstigning och buss söderut. Ska bli riktigt spännande, känner att jag hunnit hämta mig från förra årets tuffa läsår och är redo för skottska utmaningar. Och tänk att jag ska få lära mig rita och måla ordentligt! Det är väl det som är tanken i alla fall...

Något jag redan kan men som vi var tvugna att testa på här också är IKEA-shopping. Igår letade vi oss fram till rätt buss och tog oss till stora varuhuset och kände oss som VIP-gäster när vi klev in i det blågula himmelriket. Lite shopping till lägenheten och middag i form av köttbullar, potatis, lingosylt och brunsås. Mmmmmmmm... Larvigt att vi efter enbart 2 veckor här kunde bli så exhalterade över denna rätt. Gillar ju egentligen inte "köpeköttbullar", går inte att jämföra med farmors och mammas, men igår smakade de riktigt bra. Att skottarna äter pommes och ingen lingonsylt till köttbullarna är helt klart deras egen förlust i alla fall. Nu ska jag hem och baka bröd, Swedish Ryebread, shake-and-bake från IKEA Foods. Puss på er.

Kommentarer
Postat av: k

lilla söta a, du KAN ju redan måla och rita, så det lär bli en slapp termin för dig =).

2008-09-25 @ 10:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0