Weekend i West End

Här i Glasgow duggregnar det, lite av en vana redan, men det gör inget för vi sitter inne på mysiga cafét Offshore i West End. Här får man surfa gratis, äta goda mackor/soppa och dricka lyxig varm choklad i mysig miljö. Påminner faktiskt en hel del om Vännernas Central Perk... Är lite orolig för att halsont är på väg men ska följa Paulines råd och gurgla saltvatten när vi kommer "hem". Vårt nuvarande hem (igår t o m imorgon) är ett hostel med utsikt över vackra Kelvingrove Park i West End. Ett gammalt vackert hus med vackra trädetaljer och bättre frukost än Eurohostel. Dit ska vi dock tillbaka imorgon, de var bara fullbokade över helgen och det ligger mer centralt och är framförallt billigare men har mysfaktor därefter också... Hur som helst njuter vi av vår weekend här i West End och kommer definitivt hänga här emellanåt, kryllar av mysiga caféer, vackra hus, den fina parken och skön stämning. Igår tog vi en liten fototur på eftermiddagen innan vi hittade Offshore. På kvällen blev det utgång, kompisarna från stan kom hit och efter lite virrande och fejkad rysk brytning hittade vi varandra och virrade runt lite tillsammans innan vi gick in på klubben Boho. Bilder kommer nog på Paunlines blogg, hon hade kameran med sig... Tyvärr var inte Alida med eftersom hon varit sjuk, feber, förkylning och halsont. Goda nyheten är att hon är på bättringsvägen!

Annars då? Tja.. ni undrar kanske om vi ska bo på hostel resten av hösten? Doften av toast ligger visserligen över hela staden men är mycket starkare inne på hostelen och det är med blandade känslor vi faktiskt kommer lämna den på fredag. Igår skrev Julia och jag på kontraktet på vår underbara lägenhet som vi längtar så himla mycket till! Glädjen över att vi äntligen har kontraktet klart och helt säkert har fått den fina lägenheten finns för allmän beskådan på Julia blogg. Bilder på den kommer naturligtvis men kan redan nu berätta om det vi kanske är mest nöjda med; uppdelad på två våningar, riktigt stor lounge med fönstervägg med utsikt över innestaden, stort fräscht kök, tre (!) badrum, egen tvättmaskin och centralt läge. Enda riktiga minuset skulle väl vara heltäckningsmattan, och jo då det gäller badrummen också, men den var förhållandevis fräsch och det är en petitess i sammanhanget ;)

Dags för lite bilder här tänkte jag så att ni inte börjat tro att jag sitter ute i skogen och hittar på alltihopa. Njut av välkomstskylten på flygplatsen, den proppfulla taxin, favoritcaféet, universitetstornet i solnedgång (jo just det, solen sken faktiskt på oss igår!) och utsikten från vårt rum.

Nu ska vi på bio!


Kommentarer
Postat av: Majsan

Puss! Försökte ringa dig förrut men fick inget svar - kanske var du på inte på 3:s nät.



Nu är jag tillbaka i Örebro efter att varit i Linköping på kurs under fredag och tisdag - skönt att vara tillbaka ("tillbaka" oj...vågar inte riktigt skriva "hemma"). Väl i Örebro bar det direkt till en ny föreläsning - denna med Mia Törnblom (du vet hon som mamma tjatar om). Banken bjöd - de lär nog ångra sig..hihi. Har försökt läsa Mias bok som mamma gav mig men lyckas inte ta mig igenom den - ingen motivation alls - men satan vad duktig hon var på att föreläsa!!! Kanske ska ge boken en ny chans.. Bland annat skulle man komma på två fördelar med sig själv och berätta dem för den man satt brevid - det var hemskt - jag kom inte på någon positiv egenskap - då blev jag ledsen....



Lite ostabil just nu... fråga mamma och pappa de fick märka det i helgen! Stackare - försöker skylla på PMS men det är inte hela sanningen. Ska bli skönt att åka iväg och njuta av solen lite snart, behöver liten kick!



Tror inte mamma och pappa vet hur man läser kommentarer, så vet du vad jag åt till kvällsmat? En lättöl och popcorn! När föreläsningen var slut hade alla ICA:butiker stängt... Fick ta det som var hemma... undrar vad det blir för gott till frukost. VET ska skärpa mig!!! Imorn jobbar jag dock sent (sen ska de flesta på jobbet iväg och spela bowling men jag har haft så mkt på sista tiden så jag vill bara vara och struntar nog i bowlingen - blir nog lite övertid också) så då köper jag nog något som går lätt att laga och inte tar någon tid. Ska börja äta ägg till frukost - det är gott... imorse fick pappa äta det äckliga vita och jag den goooda gulan!!! (självklart när mamma inte såg! Jo jag är 7 år gammal) Men jag lovar jag ska äta hela ägget på torsdag morgon - pappa informerade mig om att det var i tio minuter som ägget skulle koka... hihi.



Har du hunnit välja några kurser? Vilka blev det? Lite dålig uppdatering anna!!!! PUSS



ÄLSKAR DIG!



STOR slängkyss som blåstes hela vägen till Glasgow

2008-09-16 @ 21:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0